Článek o cestě směrem do Charlotte jsem tentokrát vynechal. Je to v podstatě pořád stejné a žádný z dokladů jsem tentokrát neztratil. Až na hrozné US Airways není co zmínit (doporučuji se jim vyhnout). Charlotte je jinak překvapivě pěkné a bohaté město. Sice jsem o něm nikdy dříve neslyšel, ale po New Yorku jde prý o druhé největší finanční centrum USA. Sídlo tu má například Bank of America, které v uptownu patří snad každá druhá výšková budova.

Okolí arény v centru Charlotte
Okolí arény v centru Charlotte

V Charlotte se nehraje nejvyšší kanadskoamerická NHL, Carolina Huricanes mají bohužel sídlo jinde. Hokej v Charlotte není tolik populární jako baseball, NBA či americký fotbal (je tu obrovský stadion „Bank of America“, jaký jiný že).  Hokejisté z Charlotte Checkers hrají druhou nejvyšší americkou ligu (AHL) a slouží jako farma pro Carolina Huricanes.  I když nešlo o nejvyšší soutěž i tak jsem se rozhodl na hokej vyrazit. Ostatní sporty mě tolik nebaví a u Nascaru váhám, zda to za těch $100 stojí.

Charlotte - Time Warner Cable Arena
Charlotte – Time Warner Cable Arena

Checkers hrají v zánovní aréně „Time Warner cable arena“ v downtownu, kde se hraje také NBA. Stadion je spíše optimalizovaný pro NBA, takže chybí spodní sedačky za brankou hostujícího teamu  (nejspíše je tam dávají jen pro NBA, kde je menší hřiště). Kupoval jsem lístek na první domácí zápas proti teamu Grand Rapids Griffins z Michiganu. Protože lístky až k hřišti stály okolo $90 (a to je na AHL opravdu hodně), vybral jsem si jednu z vrchních řad, kam stále vstupenka okolo $22. Nákup na internetu probíhá přes Ticketmasters, kteří si účtují navíc poplatek $6.5 za vystavení lístku. Tedy okolo 25 % z celé ceny, což je za vystavení lístku opravdu nechutně moc (poplatek je procentuální, nikoli fixní), takže u dražších lístků platíte ještě mnohem více. Bohužel se nedalo nic dělat, netušil jsem, zda budou lístky na místě ještě k dispozici.

Výhled na hru jsem měl parádní
Výhled na hru jsem měl parádní

Protože šlo o první domácí zápas, nebyl na stationu zrovna nával. Odhaduji, že v hledišti zůstala volná tak třetina všech sedaček, což mě docela zklamalo. Přestože jsem měl levnější místo, výhled byl doslova parádní. Celé utkání je velká show a začalo to již nástupem hráčů na letiště. Moderátor který představoval hráče měl opravdu úžasný hlas a vše skvěle doplňovali animace na velké obrazovce.

Selfie nemůže chybět (ale vidět moc nejsem).
Selfie nemůže chybět (ale vidět moc nejsem).

To byl první rozdíl, kterého jsem si všiml – obrazovka na hřišti se skutečně používá pro účely hry. Když se hraje, je vše stále na obrazovce. O přestávkách běží sestřihy ze třetin, shrnutí historie klubu a další. Třeba v Pardubicích, kde jsem byl před pár týdny, se obrazovka používá z 90 % čistě pro účely reklamy. Tady bylo reklam opravdové minimum. A přijel dokonce i „Majl Džordn“ aka český hráč Michal Jordán, který je kapitánem Checkers.

Atmosféra na stadionu nebyla nic moc. Z hlediště se sice občas ozvalo sporadické „Go Checkers“ (s klasickým redneckovským přízvukem) ale jinak nic. Divácké pokusy o skandování selhaly, moderátorovo „make some noise“ sice pomáhalo, ale vždy jen na chvíli. Bubny u sebe neměl nikdo a klasický český kotel tu nebyl (chyběla i místa na stání). Ani nevím, zda by bubny vůbec na stadion prošly – každý totiž procházel bezpečnostní kontrolou.

Největší ohlas u diváků budilo, když se hráči málem začali prát (mnozí natěšeně vstávali, zřejmě proto přišli) a pak také rozdávání triček o přestávce. Jinak bylo publikum většinu času potichu. Roztleskávačky i maskot sice dělali co mohli, ale publikum bylo bez odezvy.  I tak šlo o skvěle sladěnou show, která byla takřka bez reklam a šlo především o hru a show kolem ní. Každá animace byla jiná a o přestávkách pouštěli skvěle sestříhané záběry ze třetin. Vážně výborné!

Rozdávání triček a maskot na čtyřkolce budili u diváků největší úspěch
Rozdávání triček a maskot na čtyřkolce budili u diváků největší úspěch

V Pardubicích (jediné kam chodím a můžu srovnat) jde hodně o reklamu, které se objevuje na obrazovce takřka neustále a někdy snad neproběhne ani opakování gólu.  Na druhou stranu je tam lepší atmosféra, kterou dotváří věrní fandové. Český styl mi určitě vyhovuje více, na druhou stranu těch reklam je tam vážně moc a radši zaplatím více za lístek.

Celkově mě zážitek z hokeje trochu zklamal, diváků bylo málo a atmosféra minimální. I tak jsem rád, že jsem si konečně splnil další ze svých snů – podívat se v USA na hokej. Pořád mi sice chybí vidět NHL, ale i tak považuji sen za napůl splněný.

A ještě poznámka na závěr – ve feedbacku jsme si stěžoval na příliš vysoké poplatky za Ticketmasters (nějaký startup by je měl zlikvidovat).  Po pár dnech mi přišel email od manažera Checkers, který mi doporučil cestu jak příště zakoupit lístky a vyhnout se poplatkům Ticketmasters. Palec nahoru!

Reklamy