V Kanchanaburi jsme viděli už „všechno“, tak jsme se rozhodli přesunout trochu na jih, k moři. Minout moře by byl asi trochu fail. Původně jsme chtěli na jih až na Koh Samui ale – letadlem z Bangkoku se nám nechtělo, vlaky byly vyprodané a autobusem je to třeba na 10 hodin (a ještě bychom se museli 10h vracet do BKK a pak rovnou sedat na letadlo). Takže jsem zvolili to menší zlo – k moři do Hua Hinu. Za body nasbírané na Hotel.com jsem pronajal jednej z luxusnějších hotelů přímo na pláži a po více jak týdnů cestování a přesouvání se z místa na místo jsme to vzali trochu na pohodu. Hua Hin je k tomu ideální – leží sice přímo naproti Pattaye, ale je plný postraších turistů (a případně jejich thajských manželek). Prostě takový město pro důchodce. To mi na relax vyhovovalo.

Z Kanchanaburi jsme vyrazili vlakem směrem Bangkok a vystoupili v Surat Thani, skočili na další vlak směrem Hua Hin a po 4 propocených hodinách ve třetí třídě na koženkových sedačkách jsme dorazili do cíle. Cestování třetí třídou mě v Thajsku fakt bavilo – s minimálními náklady se dostanete kam potřebujete a navíc kolem pořád běhají thajci a nabízí vám lokální jídlo a pití (třeba kafe v igelitovém pytlíku). Prostě super! Třetí třída v Thajsku se od té druhé u Českých drah moc neliší. Obojí disponují luxusní vybavením alá koženkové sedačky. Ten hlavní rozdíl je, že v thajském vlaku to míň smrdí. Vlastně úplně naopak – voní tam čerstvé jídlo.

Hua Hin – fajn místo na relax
Azurová pláž – konečně!

Moře není v Hua Hinu zrovna čisté, což mě trochu zklamalo. Čekal jsem nádherně modré moře a azurové pláže. Moře bylo spíš nahnědlé a azurová pláž tam sice byla, ale jen na pár místech. Po dvou vykopáních jsem to s mořem vzal a vrátil se radši k bazénu. Thajský záliv, kde je jak Bangkok tak Pattaya, není zrovna místo, které bych vám doporučil ke koupání. Ty města se na čistotě vody dost podepsaly. Za hezkým mořem musíte více na jih.

Sloní farma a opičí ostrov

Další den jsme neodolali a půjčili jsme si zase skútr. Je super být mobilní a malá motorka je do Thajska naprosto ideální. Za městem byla sloní farma, tak jsme se tam jeli mrknou. O jízdy jsme už zájem neměli, ale většinou bývá možnost koupit pro slona banány a nakrmit ho. A vyšlo to – obsluha byla super a převidla k nám malého a velmi dobře vycvičeného slona. Po košíku banánů se doslova zaprášilo. Ten prcek měl docela apetit. Potom nás chvíli objímal chobotem, dal nám pusu a nakonec si přinesl pokladničku, do chobotu vzal zasloužené dýško, strčil ho do pokladničky a zase v klidu odešel.  Whow, byl jsem docela v šoku a jsem rád že mám některé části na videu. Jinak bych tomu dneska už nevěřil.

Hrátky se slonem :)

Z farmy jsme vyjeli na Opičí ostrov, který je přímo u moře v jižní části Hua Hinu. Není to ani tak ostrov, jako spíš skalnatý kopec, ale na tom nezáleží. Nahoře je budhistický chrám Wat Khao Takiap a žijou tam stovky opic. Stihli jsme zrovna krmení a bylo to slušné maso. Opice se po „večeři“ rozběhly zpátky po kopcích a na střechách budov dokázaly udělat slušný bugr. Lidí se nicméně bojí – přítulná byla jen jedna, která skočila zezadu na přítelkyni ve snaze utéct před mou akční kamerou. Nevím která z těch dvou vypadala víc vyděšeně.

Z chrámu na vrcholu ostrova ostrova byl suprový výhled na Hua Hin a západ slunce. Naprosto ideální místo na kýčovité dovolenkové fotky! Cestou zpátky nám ve skútru docházel benzín a dlouhou dobu jsme nemohli narazit na nějakou pumpu (nebo aspoň na místo, které by jako pumpa na první pohled vypadalo). Nakonec jsme ji našli a když jsem zaparkoval u stojanu, skútr sám chcípnul. Došel mu dech přesně včas.

Hua Hin - náš zánovní skůtr
Hua Hin – náš zánovní skůtr
Hua Hin – opičák
Opičí ostrov nedaleko Hua Hinu
Tohle měla být fotka zamyšleného opičáka – ale ti dva v vlevo vzadu si řekli NE!
Hua Hin z opičího ostrova

Druhý den jsme si ještě se skútrem zajeli na Rajabhakti Park, kde je 7 obřích soch bývalých thajskch králů (Ramkhamhaeng (období Sukhothai), Naresuan (období Ayutthaya), Narai (Ayutthaya), Taksin (Thonburi), Buddha Yodfa Chulaloke (Ráma I a zakladatel dynastie Chakri – období Rattanakosin), Mongkut (Ráma IV, obodbí Rattanakosin),  Chulalongkorn (Ráma V, období Rattanakosin). Trochu škoda, že thaská historie mi nic moc neříká. Zpětně jsem se dočetl, že park byl zrovna v listopadu 2015 vyšetřován kvůli korupci (ehm, člověk se cítí jak doma!) ale nic se neprokázalo.

Jo a v Hua Hinu jsme si také 2x užili východ slunce na pláži. Dal jsem z toho dokupy jedno timelapse video. Enžoj :).