Spojení letiště Václava Havla s centrem Prahy je stále ještě nedořešeno a tak čím dál víc lidí jezdí na letiště autem, které parkuje v okolí. Dospěl jsem k tomu nakonec i já. Cesta z Hradce Králové na letiště pomocí veřejné dopravy je vzhledem k vzdálenosti extrémně časově náročná a vyžaduje několik přestupů. To není zrovna něco, co chcete přes 15 hodinovým letem absolvovat. Zpátky je to pak ještě horší. I proto jsem se rozhodl, že na letiště budu jezdit už jen autem. Cestu rozhrkaným Airport Expressem od českých drah jsem absolvoval už asi příliš mockrát. K parkování jsem nakonec zvolil parkoviště u silnice R7, protože mi jednoduše vyšlo nejlépe v porovnání cena / výkon. Parkování na samotném letišti je docela drahé a další parkovací firmy v okolí o moc levnější nejsou a nebo mají naprosto katastrofální hodnocení.

Parkování R7 je ve vesnici Makotřasy, kousek od  hlavní příjezdové silnice k letišti. Cesta na letiště je rychlá a trvá 5-7 minut, podle dopravní situace. Je s tím potřeba počítat při plánování cesty, protože se nejprve musíte na parkoviště dostat a a pak se nechat z parkoviště odvézt přímo k odletové hale. Lokace parkoviště je trošku zastrčená a v obou případech kdy jsem tam jel  byla ještě rozkopaná příjezdová cesta. Adresu si v pohodě nastavíte do navigace, takže asi nebudete mít problém parkoviště najít. Já jsem asi nejvíce ocenil video s popisem trasy – je tam krásně vidět na kterém sjezdu máte sjet, a kudy se pak dát. Trasa je to pak ve finále poměrně jednoduchá, jen doporučuju před vydáním se na cestu mrknou aspoň v rychlosti na mapu. U poslední odbočky v centru vesnice sice najdete i ukazatele s logem, ty jsou ale poměrně malé.

Parkování u letiště - Parkování R7
Parkování u letiště – Parkování R7

Krom lokace a s tím spojené dopravy na letiště je samozřejmě důležitá cena. Za 14 dní přímo na letišti necháte 1600 až 2900 Kč a u nejlevnějšího stání stejně musíte jet buď autobusem nebo 900 metrů pěšky. Takže argument o pohodlnosti parkování přímo na letišti se trochu bortí, protože pořád musíte autobusem. Mě vyšlo 14 denní strání na 1000 Kč, což je o 60 % levnější než „přímo“ na letišti. To už je značný rozdíl. Na ceny můžete mrknout do ofiko ceníku.

Já jsem to sice moc neřešil, ale obecně za důležitou považuji i bezpečnost. Parkoviště R7 je schované za poměrně vysokým plotem, je pokryté kamerovým systémem a v noci je plocha osvětlená. A hlavně, v ceně máte i pojištění proti živelným pohromám, vykradení, odcizení i poškození. Není k tomu potřeba žádný příplatek  a je to prostě automaticky v ceně. Popravdě, než jsem si pro účely recenze nastudoval pořádně web, ani jsem to netušil. Považuji to nicméně za velké PLUS!

Parkovacích míst je dostatek
Parkovacích míst je dostatek a jsou rozumně veliká

Pochválit musím komunikaci a rychlost reakcí, kdy hned po příjezdu mi obsluha vzdáleně otevřela bránu a ještě než jsem zaparkoval a vyndal krosnu, bylo u mě auto pro odvoz na letiště. Celkově musím příjezdy řidičů vyzdvihnout, protože ani jednou jsem na odvoz nečekal víc než pár minut. Rád jsem byl i za přátelskou atmosféru, kdy se řidič zeptá kam letíte, jak jste se měli a co jste tam dělali. Je to pro mě mnohem lepší přístup než takový ten klasický český „pozdravit a zbytek cesty mlčet.“. 

Parkoviště jsem zatím využil dvakrát a za mě má pět hvězdiček. Pochválit musím přístup řidičů i obsluhy, stejně tak bezpečné a prostorné parkovací místo za velkým plotem. Někomu může vadit vzdálenější lokace (i když je to jen 5-7 minut od letiště) ale to se pochopitelně odráží i v ceně. V jednoduchých počtech to pro mě znamená, že za pár minut na cestě tam ušetřím 4 až 6 stovek, a ještě k tomu dostanu výborný servis. A to se mi zdá jako super obchod.

Oficiální web parkoviště: parkovanir7.cz/ 

Plusy:
– video, které vám ukáže kudy jet.
– slušná cena
– pojištění v ceně, kamerový systém
– kousek od letiště
– přátelský přístup
– možnost nechat si ručně umýt a vyčistit auto
– bezplatné zapůjčení startovacího zařízení

Mínusy:
– příjezd k parkovišti je v zatáčce, je potřeba si dobře nadjet abyste viděli.
– ukazatele ve vesnici by mohly být větší

